Autogeni trening, trening duboke psihofizičke relaksacije

Autogeni trening

Autogeni trening je poznat i kao trening duboke psihofizičke relaksacije. Naš program priznat je od strane Internacionalnog udruženja za Autogeni trening i psihoterapiju – ISATAP.

Autogeni trening predstavlja psihološki priznatu tehnika za borbu sa stresom.

Tehnika za postizanje duboke relaksacije

Autogeni predstavlja jednu od najpoznatijih i najstarijih psiholoških tehnika za postizanje duboke relaksacije. Trening predstavlja integraciju odabranih praktičnih relaksacionih postupaka čiji je glavni cilj oslobađanje od viška psiholoških i fizioloških tenzija. To je terapeutska tehnika psihofizičke relaksacije koja je inspirisana istočnjačkim tehnikama meditacije i joge.

Savladavanjem za samostalno izvođenje i njegovom primenom se postiže stanje duboke opuštenosti i značajni isceljujući efekti kako za telo tako i za psihu. Ispitivanja su pokazala da praktično nema funkcija sistema organa na koje ova metoda blagotvorno ne utiče.

Efekti autogenog treninga

Efekti se postižu u uobičajenih 25 minuta vežbanja ili za one koji su uvežbani i za nekoliko minuta, a vežbanje je moguće u većini životnih situacija – pred važne događaje, javna izlaganja, u stresnim situacijama, u kancelariji, pred spavanje radi kvalitetnijeg sna… AT može da se izvede u bilo koje vreme i na bilo kojem mestu: u vozu ili avionu, u čekaonicama ili na poslu.

Koristi se prevashodno u lečenju napetosti, strepnje, straha, anksioznosti i psihosomatskih bolesti. Tehniku autorelaksacije koriste zdravi ljudi radi postizanja bolje koncentracije, relaksacije, kreativnosti, imaginacije, kondicije i spremnosti za rad.

Posebno se preporučuje i profesionalnim sportistima, kao i pilotima ili gde je potrebno angažovati više kapacitete pažnje. Vežbači primećuju povećanje kreativnosti i bolje pamte. Studenti ili zaposleni uspevaju da zadrže intenzivan tempo rada uoči ispita ili napornijih perioda. Tehnike duboke relaksacije se koriste i pre javnih prezentacija, intervjua za posao, stresnih sastanaka kako bismo se opustili i imali veću energiju i bolju koncentraciju tokom istih.

Treningom se postiže:
• viši stepen psihofizičke relaksacije
• normalizacija disanja i funkcije krvnih sudova
• pritisak se normalizuje
• poboljšava se kvalitet sna i spavanja
• uravnotežavanje raspoloženja
• smanjuje se anksioznost, fizička napetost, trema
• smanjenje psihosomatskih tegoba kod migrene, napetosti u mišićima
• poboljšanje koncentracije, pažnje kao i perceptivnih sposobnosti
• povišenje nivoa efikasnosti većine intelektualnih funkcija

Kako izgleda autogeni trening?

Svaka vežba autogenog treninga se uvežbava nedelju dana. Svaki trening traje oko sat vremena. Učite osnovne položaje autogenog treninga, osnovne predvežbe i osnovne vežbe. Ceo trening traje 5 nedelja.

Autor: Irena Werner, master psiholog i REBT psihoterapeut, voditelj autogenog treninga

Sa željom da Vam ponudimo saznanja koja će Vam olakšati život i poboljšati kvalitet života, pozivamo Vas da se prijavite na naš program edukacije – Autogeni trening, koji se održava u prostorijama Psihološkog savetovališta Centar u Beogradu ili online putem Skype-a ili Viber-a.

2 thoughts on “Autogeni trening, trening duboke psihofizičke relaksacije

  1. Da li će biti organizovan autogeni trening u junu mesecu, prijavio hih se ukoliko ima mesta…

Postavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *