Autogeni trening, trening duboke psihofizičke relaksacije

Autogeni trening

Autogeni trening je poznat i kao trening duboke psihofizičke relaksacije i predstavlja psihološki priznatu tehnika za borbu sa stresom, koja datira iz prve polovine 20. veka. Reč autogeni u stvari znači samo-generisan ili samoregulisan tj. u prevodu, formule koje se koriste prilikom izvođenja autogenog treninga uče vaše telo da reaguje na komande koje izgovarate.

Tehnika za postizanje duboke relaksacije

Autogeni trening koristimo da bismo stekli kontrolu nad telesnim funkcijama nad kojima obično nemamo kontrolu, kao što su otkucaji srca, krvni pritisak, telesna temperatura i disanje. U toku autogenog treninga osoba ulazi u tzv. hipnagogno stanje svesti koje se smatra oblikom samohipnoze. Da se u nama dešavaju promene tokom vežbanja tehnika autogenog treninga može da posvedoči i elektroencefalografija (EEG), koja se može koristiti za merenje promena stanja moždanih talasa koji se javljaju tokom izvođenja vežbi. Tokom autogenog treninga, moždani talasi padaju u teta stanje niže frekvencije – isto stanje koje doživljavate baš kada zaspite ili tokom duboke meditacije.

Efekti autogenog treninga

Efekti se postižu u uobičajenih 25 minuta vežbanja ili za one koji su uvežbani i za nekoliko minuta. Vežbanje je moguće u većini životnih situacija. Ova tehnika relakscaije se koristi se prevashodno u lečenju napetosti, strepnje, straha, anksioznosti i psihosomatskih bolesti. Neki od efekata uključuju: normalizaciju disanja i krvnog pritiska, poboljšava se kvalitet sna i spavanja. Takođe se smanjuje anksioznost, fizička napetost, trema. Smanjuju sepsihosomatskih tegoba kod migrene i napetosti u mišićima.

Kako izgleda autogeni trening?

Svaka vežba autogenog treninga se uvežbava nedelju dana. Svaki trening traje oko sat vremena. Učite osnovne položaje autogenog treninga, osnovne predvežbe i osnovne vežbe. Ceo trening traje 4 nedelja.  Autogeni trening mogu proći svi zainteresovani, kontraindikovan je za stanja psihoze, epilepsiju, ozbiljne srčane smetnje, dijabetes, kao i bolesti zavisnosti, dok Autogeni trening za trenere mogu završiti samo psiholozi i lekari. Možete videti najave za održavanje treninga u septembru mesecu. Dobrodošli!

Autor: Irena Werner, master psiholog i REBT psihoterapeut, voditelj autogenog treninga

Sa željom da Vam ponudimo saznanja koja će Vam olakšati život i poboljšati kvalitet života, pozivamo Vas da se prijavite na naš program edukacije – Autogeni trening, koji se održava u prostorijama Psihološkog savetovališta Centar u Beogradu ili online putem Skype-a ili Viber-a.

2 thoughts on “Autogeni trening, trening duboke psihofizičke relaksacije

  1. Da li će biti organizovan autogeni trening u junu mesecu, prijavio hih se ukoliko ima mesta…

Postavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *