Kako brže postići napredak u psihoterapiji?

Kako brže postići napredak na psihoterapiji?

Nekada može biti teško proceniti da li ste postigli napredak tokom psihoterapije. Vreme koje je neophodno za postizanje željene promene je nešto što zavisi od svakog pojedinca. Bitno je napomenuti da ne postoji predodređeno vreme za koje je potrebno postići napredak. Zbog toga se možete zapitati da li je moguće i kako brže postići napredak u psihoterapiji?

Setite se zbog čega ste krenuli na terapiju

Nije neuobičajeno da se, nakon nekog vremena, terapija usredsredi na druge probleme koji isplivavaju u svakodnevici, a izgube iz vida oni zbog kojih ste isprva krenuli na psihoterapiju.

Prvi korak u proceni sopstvenog napretka kroz terapiju je da se ponovo poseti cilj(evi) zbog kojeg ste se javili psihoterapeutu. Posećujući ciljeve ili beleške koje ste pisali pre otpočinjanja tretmana može rasvetliti koliki ste napredak postigli u međuvremenu.

Razgovarajte sa svojim terapeutom o tome kako možete brže postići napredak u psihoterapiji

Većina terapeuta redovno proverava da li klijent doživljava da je postignut neki napredak i kako se oseća povodom promene koja je do tog trenutka ostvarena.

Nije na odmet da sami pokrenete tu temu sa svojim terapeutom. Iako može da deluje zaplašujuće da otvarate tu temu, ne treba da vas to koči. Vaša osećanja i misli povodom procesa terapije su odličan izvor informacija vašem terapeutu. Možete započeti temu sa „Voleo/la bih da porazgovaram o tome kako teče terapija i da čujem šta Vi mislite“.

Pratite svoje raspoloženje ili simptome

Praćenje promena u raspoloženju ili simptomima je konkretan način da procenite terapijski napredak. Na primer, ako ste započeli terapiju kako biste efikasnije upravljali osećanjem anksioznosti, redovno praćenje svog raspoloženja može da vam da odgovor na pitanje da li se nivo anksioznosti promenio. Ako ne primećujete nikakvo smanjenje simptoma ili poboljšanje u raspoloženju, to može biti znak da nešto sa terapijom ne ide kako valja. Znajući to, možete sa terapeutom otvoreno da popričate o različitim načinima na koje možete da pristupite anksioznosti i terapiji uopšte.

Pitajte svoje bližnje

Bliske osobe nas dovoljno poznaju i mogu da primete promene u raspoloženju i ponašanju kod kuće ili u socijalnoj situaciji. Bitno je pitati za mišljenje one osobe kojima verujemo. Ako smatrate da bi bilo teško da čujete povratnu informaciju od drugih, možete ih zamoliti da to ispričaju direktno vašem terapeutu.

Kako brže postići napredak u psihoterapiji – zaključak

Napredak u terapiji može biti komplikovan za proceniti jer mi nismo prost skup simptoma. Raspoloženja se stalno menjaju u zavisnosti od okoline i drugih faktora. Međutim, ako ste zabrinuti u vezi sa svojim napretkom, probajte da se odaljite na trenutak i primenite neke od navedenih postupaka da biste utvrdili da li izvlačite najviše iz svog terapijskog iskustva.

Autor: Irena Werner, master psiholog i REBT psihoterapeut

Sa željom da Vam ponudimo saznanja koja će Vam olakšati život i poboljšati kvalitet života, pozivamo Vas da se prijavite na psihoterapijske seanse koje se održavaju u prostorijama Psihološkog savetovališta Centar u Beogradu ili online putem Skype-a ili Viber-a.
Prijavi se

 

Komentari

Postavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *