Postići balans između poslovnog i privatnog života predstavlja jedan je od imperativa poslovnog sveta. Slede preporuke za Program podrške zaposlenima, odnosno EAP.
EAP je skraćenica od Employee assistance Programm, koji su se pojavili sredimo 60-tih godina 20 veka. Program podrške zaposlenima (EAP) Vam može pružiti podršku. Ovaj program nudi pomoć u prevazilaženju različitih komplikovanih životnih situacija, poput stresnih situacija u vezi sa poslom, izazovima u međuljudskim odnosima, kao i ličnih problema sa motivacijom i nesanicom. Naš Program podrške zaposlenima vam može pomoći u smanjenju troškova uzrokovanih fluktuacijom zaposlenih, čestim odsustvom, stresom, greškama, kašnjenjem na posao i drugim nepoželjnim ponašanjima izazvanim privatnim problemima koji utiču na posao koji zaposleni obavljaju.
Šta je Program podrške zaposlenima, EAP
Program podrćke zaposlenima ili EAP predstavlja jedinstveni odgovor na potrebu kompanije da podrži zaposlene i pokaže brigu. EAP je usluga savetodavnog rada sa zaposlenima i njihovim porodicama. Predstavlja omiljeni deo paketa beneficija za zaposlene.
EAP predstavlja interventni program, osmišljen kako bi pomogao zaposlenima u rešavanju ličnih problema i problema na radnom mestu, koji mogu negativno uticati na učinak zaposlenih. EAP program pomoći je besplatan za zaposlene. Usluge u obliku savetodavnog rada se mogu pružati uživo ili putem telefona, Skype ili Viberom.
Tokom kriznih situacija usled prirodne katastrofe, katastrofe izazvane ljudskim faktorom, pandemija virusa ili sl. zaposleni se teško mogu usredsrediti na posao. Mogu doživeti negativan uticaj na profesionalni i lični život. Simptomi koji se javljaju su anksioznost, briga, panika, bes, poremećaji raspoloženja, izgaranje na poslu. Takođe i porodični i bračni problemi, manjak samopouzdanja, osećaj bespomoćnosti, socijalna izolacija, nedostatak koncentracije, problemi sa spavanjem i sl.
Cilj EAP-a
EAP ima za cilj povećanu produktivnost zaposlenih, smanjeno odsustvovanje sa posla, povećanu bezbednost na radu, smanjen broj grešaka na radu, povećano zadovoljstvo i lojalnost zaposlenih.
Mi kao Centar smo prepoznali potrebu za uvođenjem Programa podrške zaposlenima i uvrstili smo ga u ponudu svojih usluga.
Autor: Irena Werner, psiholog i psihoterapeut
Sa željom da Vam ponudimo saznanja koja će Vam olakšati život i poboljšati kvalitet života, pozivamo Vas na naše programe edukacije koji se održavaju u prostorijama Psihološkog savetovališta Centar u Beogradu ili online putem Skype-a ili Viber-a.
Prijavi se