Progresivna mišićna relaksacija

Progresivna mišićna relaksacija

Progresivna mišićna relaksacija (PMR) je relaksaciona tehnika koja opušta vaš um i telo. Razvio ju je dr Edmund Džejkobs pre oko 50 godina. On je razvio serio od 200 različitih vežbi za relaksaciju mišića, kao iprogrma treninga. Kasnije je ovaj sistem sveden na 20 osnovnih vežbi, za koje se utvrdilo da ukoliko se redovni upražnjavaju, podjednako delotvorne kao proširen sistem vežbi.

Posebno je preporučljiva za ljude koji su pod stresom, anksiozni su, imaju stalnu napetost tela pogotovo u delu mišića vrata i ramena. Takođe je preporučljiva za osobe koje imaju tenzione glavobolje, visok krvni pritisak, bolove u leđima, ukočenost vilice, nesanicu.

Progresivna mišićna relaksacija, PMR podrazumeva naizmenično i postupno stezanje i opuštanje 16 grupa mišića tela.

Relaksaciona tehnika se uvežbava kroz 4 nedelje, tokom 4 susreta. Pored nje naučićete još nekoliko tehnika za opušanje, tehnike iz telesne psihoterapije kao i vežbe disanja koje nas uvode u stanje duboke opuštenosti.

Trening vodi master psiholog, sertifikovani trener PMR-a.

Polaznici dobijaju sertifikat, profesionalcima se računa u sate ličnog rada. Prijave na [email protected]

Najavu treninga možete videti ovde

Autor: Irena Werner, master psiholog i REBT psihoterapeut

Sa željom da Vam ponudimo saznanja koja će Vam olakšati život i poboljšati kvalitet života, pozivamo Vas da se prijavite na naš program edukacije – Progresivna mišićna relaksacija, koji se održava u prostorijama Psihološkog savetovališta Centar ili online.

 

Postavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *