Postporođajna depresija

Datum posta:

Kategorija:

Master psiholog i RE&KBT psihoterapeut Irena Werner, za RT Balkan dala je izjavu na temu Postporođajna depresija: kako je prepoznati? Najčešće se pretpostavlja da se postporođajna depresija javlja kod majki u prve četiri nedelje posle porođaja. Istraživanja međutim pokazuju da su neke majke iskusile početak postporođajne depresije u prvih šest meseci, pa čak i godinu dana nakon rođenja deteta.

Učestalost postporođajne depresije

Postporođajna depresija je stanje od koga pati svaka peta porodilja u Srbiji, kako pokazuju podaci Svetske zdravstvene organizacije. Bez obzira na učestalost i težinu kliničke slike koja ugrožava majku i novorođenče, tema je i dalje tabu za veliki deo društva.
Veruje se da se postporođajna depresija javlja kod oko 13% porodilja tokom prvih mesec dana nakon porođaja. Međutim, praksa pokazuje da se kod gotovo 50% žena prvi simptomi mogu javiti i za vreme trudnoće. Kod drugih majski se mogu javiti tek nekoliko meseci nakon porođaja.

Lečenje postporođajne depresije

Nametnuti standardi sa kojima se novopečene majke često susreću, a koji se odnose na porođaj i brigu i negu o novorođenčetu, umnogome otežavaju preuzimanje uloge roditelja. Upravo zbog toga, prvi korak u tretmanu postporođajne depresije bio bi suočavanje sa postojećim stanjem. Nakon toga i obraćanje stručnim licima radi daljeg lečenja, koje se razlikuje u zavisnosti od težine kliničke slike. Blaži simptomi postporođajne depresije najčešće se eliminišu psihološkim savetovanjem odnosno  individualnom psihoterapijom, psihoterapijom za parove ili uključivanje u grupe za emocionalnu podršku. Kod težih oblika depresije se pored savetodavnog, psihoterapijskog rada sa stručnim licem, dodatno uključuje i medikamentozna terapija od strane psihijatra. Preporuka je REBT psihoterapijski tretman, koji uključuje rad sa emocijama, ponašanjima i disfunkcionalni mislima sa kojima se majka susreće.  Glavni zadatak psihoterapeuta jeste da identifikuje ove disfunkcionalne misli zajedno sa klijentom i da ih zameni dobrim, funkcionalnim mislima koje su tačne, logične i korisne za klijenta.

 

Ostatak teksta možete pročitati OVDE.

Ostavite odgovor